แนวคิดเกี่ยวกับการออกแบบและพัฒนาโปรแกรมเชิงวัตถุ โครงสร้างโปรแกรมในภาษาเชิงวัตถุ นิยาม

ของวัตถุ คลาส แอททริบิวต์ เมทอด คอนสตัคเตอร์ การห่อหุ้มข้อมูลและการซ่อนข้อมูล คุณสมบัติการสืบทอด

ภาวะพหุสัณฐานและการนํากลับมาใช้ใหม่ และฝึกปฏิบัติด้วยภาษาโปรแกรมเชิงวัตถุ

              Concepts of object oriented design and development (OODD), structure of object

oriented programming (OOP), definition of objects, classes, attributes, methods, constructors,

encapsulations and information hidings, inheritances, polymorphisms, and reuses. Workshop to

practice with the object oriented programming language.